Handelsbetingelser for køb hos Vivian Hede
Priser
Alle priser er i Dkk og incl. 25% dansk moms. Vi tager følgende betalingstyper : Visa, Visa electron, Mastercard, Meastro, JCB & MobilePay, Viabill.
Du kan også betale med bankoverførsel (obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen). Der er IKKE forbundet et gebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Levering
Normal leveringstid for de udbudte produkter er 1 arbejdsdag fra bestillingsdagen, hvis intet andet angives ved varen ( forudsætter bestillingen er lavet inden kl. 12.00 ).
Vivian Hede sørger for transport med valgt forsendelsesudbyder i overensstemmelse med de angivne oplysninger. Kunden skal godtgøre Vivian Hede for de dertil knyttede omkostninger.
Returnering
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Har modtaget din vare
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved telefon eller email ( se vores kontakt side ). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte retur skema og sende med retur.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Pakken skal leveres på vores adresse, vi afhenter ikke pakker på posthuset.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- levering af plomberede produkter, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
Du mister din fortrydelsesret, hvis:
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
- du bryder plomberingen på produkter.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Ved plomberede varer der indeholder creme eller parfume, kan varen ikke længere returneres hvis den har været prøvet. Dette gælder af hygiejnemæssige årssager.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Delvis Fortydelse / Returnering
Ved Delvis returnering, hvor du kun returnerer nogle af produkterne i din ordre vil forsendelsen ikke blive returneret.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Vivian Hede – Kosmetisk Klinik
Bredsdorffvej 10, Kollund
6340 Kruså
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores retur skema. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved returnering til service bedes varen pakkes forsvarligt ind og sendes pr. fragt med kopi af købsfaktura og en fyldig fejlbeskrivelse / retur skema. Viser det sig at en vare der er returneret intet fejler, eller at fejlen ikke er dækket af reklamationsretten, vil Vivian Hede opkræve et gebyr til dækning af fragten tilbage. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ønsker du at få dækket forsendelses udgifterne når du returnerer den, skal du rekvirere en returlabel fra os via email.
Varen returneres til :
Vivian Hede – Kosmetisk Klinik
Bredsdorffvej 10, Kollund
6340 Kruså
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt og vedlægge en kopi af din købsfaktura.
Brug gerne vores retur skema herunder. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på webshoppen, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi registrerer og videregiver personoplysninger som er nødvendige, for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver oplysning til Postnord/GLS/DAO for at kunne levere pakken på din/jeres adresse. Elektronisk betaling foregår gennem pensopay.dk hvor din betalings gennemføres med dit ordrenummer.
Personoplysningerne registreres hos Vivian Hede og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Direktøren og de ansatte for Vivian Hede har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på kosmetologbehandling.dk er Vivian Hede.
Vi opbevarer kunde oplysninger krypteret. Vi transmitterer kunde oplysninger krypteret. Som registreret hos Vivian Hede har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Vivian Hede via e-mail formular.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kosmetologbehandling.dk.
Cookies
Vi bruger en logstatistik på siden hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere websiden.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Vivian Hede på info@kosmetologbehandling.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr.
Spørgsmål og generelle oplysninger
Har du spørgsmål vedr. varer, bestillingen eller vil du have lidt personlig rådgivning, er du altid velkommen til at kontakte os. Det letteste er at du skriver til os via vores kontakt side. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe eller kigge forbi!